Administratieve vragen

Vragen over facturen

Het locatieadres waarop de factuur betrekking heeft staat links onder vermeld.

Conform de contractvoorwaarden zijn er bepaalde zaken die niet in het servicecontract zijn opgenomen, hiervoor ontvangt u in dat geval een factuur. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Supplies als inkt en etiketten
  • Aan slijtage onderhevige onderdelen als borstels en vilt
  • Postregistratie geheugens
  • Accu´s
  • Vervangen onderdelen als gevolg van onjuist gebruik.

Deze aanduidingen hebben betrekking op het servicecontract van uw machine.

H = huurcontract
F en P = koopcontract
L= Leasecontract.

Op deze machine is een servicecontract afgesloten waarbij afhankelijk van het type machine 1 of 2 onderhoudsbeurten per jaar zijn opgenomen. Bij deze onderhoudsbeurten zijn voorrijkosten en arbeidsloon gedekt.

Eventueel te vervangen onderdelen worden berekend. Tussentijdse bezoeken voor storingen worden in zijn geheel doorbelast, d.w.z. voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen.

Een C-contract volgt wanneer de reguliere looptijd van het contract ten einde is. De afgesproken responstijd blijft gehandhaafd. Door deze aanpassing wordt de contractprijs met 40% verlaagd.

Inhoudelijke vragen over wijzigingen van posttarieven voor frankeermachines vindt u in de rubriek “Vragen over tarieven of tariefswijzigingen” op de eigen Technische ondersteuning pagina's van onze frankeermachines.

PostBase
Postbase Mini
Mymail
Optimail
Optimail 30
T1000
Ultimail

Weet u niet welke machine u heeft? U vindt een overzicht van onze machines op de pagina Welke frankeermachine heb ik.

De prijs van een tariefupdate hangt in veel gevallen af van de, bij aanschaf van de machine, door uw organisatie gekozen serviceovereenkomst. Heeft u bezwaar tegen een ontvangen factuur over een tariefupdate?

Laat u dan door onze medewerkers informeren over eventuele mogelijkheden van een contractaanpassing.

Heeft u al een automatische incasso voor de huur van uw frankeermachine, maar wilt u dat ook alle andere facturen van FP-Ruys automatisch geïncasseerd worden? Stuur dan uw verzoek per e-mail aan boa@fp-ruys.nl

Bestellingen en toeslagen

Om de prijs van onze huurcontracten zo laag als mogelijk te houden, gaat betaling van de huurtermijnen per kwartaal via automatische incasso. Indien u wilt afzien van automatische incasso kunt u een e-mail sturen aan boa@fp-ruys.nl. Wel zullen extra administratiekosten/maand tegen dan geldend tarief berekend worden. 

Door uw organisatie is een verzoek bij ons ingediend om af te zien van automatische incasso. Om de prijs van onze huurcontracten zo laag als mogelijk te houden, gaat de betaling van de huurtermijnen standaard per kwartaal via automatische incasso.

De toeslag wordt berekend vanwege de extra administratieve handelingen die het boeken van de betaling met zich meebrengt. Wilt u toch liever per automatische incasso betalen? Stuur dan uw verzoek per e-mail aan boa@fp-ruys.nl

Vanuit uw organisatie is een verzoek gekomen om af te wijken van de standaard responstijd. De extra kosten die dit met zich meebrengt staan hier vermeld.

De duur van de standaard contractperiode is verstreken. Om gebruik te kunnen blijven maken van de machine en service wordt deze toeslag in rekening gebracht.

Conform de contractvoorwaarden hanteert FP Ruys een betalingstermijn van 15 dagen. Uitzonderingen zijn hierop niet mogelijk.

FP Ruys kent geen regeling voor betalingskortingen in welke vorm dan ook.

Is uw artikel defect? Neem dan altijd contact op met onze klantenservice. Ons service team zal nagaan of het artikel daadwerkelijk onbruikbaar is. Mocht dit het geval zijn, dan voorzien wij u van een nieuw artikel. Dit is de garantie die wij bieden, wanneer uw levering minder dan één jaar oud is.

Zie hier onze regels voor het retourneren van defecte artikelen:

Besteldatum defect itemKorting op het nieuwe artikelVerzendkosten
0 - 3 maanden geleden100%Geen
3 - 6 maanden geleden75%Geen
6 - 12 maanden geleden25%Geen

Heeft u een verkeerd artikel ontvangen? Het spijt ons zeer. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij u zo snel mogelijk aan het juiste artikel. 

Zorg wel dat u binnen één maand vanaf de besteldatum contact opneemt zodat u nog recht heeft op de garantie die wij bieden.

Zie hier onze regels voor het ontvangen van verkeerde artikelen: 

BesteldatumKorting op het nieuwe artikelVerzendkosten
0 - 1 maanden geleden100%Geen

Heeft u per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Geen probleem. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij u zo snel mogelijk aan het juiste artikel.

Informeer ons binnen een maand over het verkeerd bestelde artikel, zodat u deze nog retour kan sturen. Wanneer wij het geretourneerde artikel in ontvangst hebben genomen, ontvangt u een creditfactuur.

Zie hier onze regels voor het retourneren van verkeerd bestelde artikelen: 

Besteldatum defect itemKorting op het nieuwe artikelVerzendkosten
0 - 1 maanden geleden0%Ja

Heeft u een artikel besteld, maar is deze nooit bij u aangekomen? Neem dan binnen één week contact op met onze klantenservice. Zij bekijken de status van uw bestelling en bieden u een passende oplossing.

Zie hier onze regels voor niet geleverde artikelen: 

BesteldatumKorting op het artikelVerzendkosten te betalen
7 - 30 dagen geleden100%Geen

Inbellen

Voor uw frankeermachine is een maximum laadbedrag door PostNL afgegeven. Dit bedrag mag eens per 7 dagen geladen worden.

Als u binnen 7 dagen meer saldo nodig heeft kunt u extra tegoed aanvragen bij PostNl, dit heet een Emergency Upload. Binnen 1 uur heeft u dan een extra bedrag om te laden.

Vraag via PostNL een Emergency Upload aan.

PostNL heeft eens per maand de tellerstanden uit uw frankeermachine nodig om een controle uit te voeren. Deze standen worden alleen tijdens de verplichte inbelperiode vastgelegd.

De data zijn door PostNL vooraf vastgesteld, een actueel overzicht met inbeldata vindt u hier.

Wijzigingen

U kunt uw verhuizing eenvoudig aan ons doorgeven via de pagina Wijziging(en) doorgeven.

Vergeet niet uw verhuizing ook aan PostNL door te geven.

De adresstempel van in uw frankeerstempel moet gelijk zijn aan uw organisatie-adres. Bij een verhuizing kunt u eenvoudig een nieuw adresstempel bestellen. Of u kunt een nieuw stempel bestellen via onderstaande pagina’s:

Stempeldesigner Postbase (Mini) frankeermachines

Stempeldesigner overige frankeermachines

Bij bezit van een frankeermachine

Wijzigt alleen de naam van uw organisatie en blijft het dossiernummer bij de Kamer van Koophandel gelijk?

Maak voor het melden van uw naamswijziging gebruik van de pagina Wijziging doorgeven.

Wijzigt zowel uw bedrijfsnaam als uw Kamer van Koophandelnummer? In dat geval hebben wij uw handtekening nodig, maak alstublieft gebruik van het formulier Overdrachtsovereenkomst frankeermachine (pdf).

Bij bezit van andere machines (geen frankeermachine)

Geef uw naamswijziging door via de pagina Wijziging(en) doorgeven.

  1. Is uw frankeermachine geblokkeerd voor het laden van frankeertegoed en/of frankeren?
  2. Is dit mogelijk te wijten aan een faillissement?
  3. Is er sprake van een doorstart?

Als u alle vragen met Ja beantwoord zijn kunt u gebruikmaken van de Overdrachtsovereenkomst frankeermachine (pdf). Hiervoor gelden een aantal voorwaarden:

  • De curator dient te tekenen voor de failliete partij.
  • PostNL moet akkoord gaan met de overdracht.
  • De financieel administratie van FP Ruys moet akkoord gaan i.v.m. mogelijke openstaande vorderingen.

De overdrachtsprocedure inclusief het aanvragen van de akkoorden bij PostNL en de financiële administratie wordt verzorgd door de afdeling Customer Support van FP Ruys.

Ga naar de Overdrachtsovereenkomst (pdf)

Wijzigingen doorgeven

Verhuizing? Nieuwe bedrijfsnaam, bankrekeningnummer of Kamer van Koophandelnummer? Geef uw wijzigingen door via onze speciale pagina Wijziging(en) doorgeven.

Andere (aan)vragen

Aanvragen tarievencard / tarievenmodule

Ik wil iets anders melden

Frankeerstempels

Bestel eenvoudig uw frankeerstempels

Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post. Kies uit onze voorgeselecteerde stempels of upload uw eigen ontwerp en druk voortaan uw bedrijfslogo, slogan of internetadres direct mee op de envelop.

Frankeerstempel PostBase (Mini) bestellen

Frankeerstempel overige frankeermachines bestellen

Human Resources Icon


Komt u er niet uit? 

(088) 789 71 23