Waarom deze melding?
Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.
Oplossing
Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.
Advies
Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.
Meer informatie over dit onderwerp
Indien niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan, blokkeert de frankeerfunctie van uw machine tot het moment dat contact is gelegd met het TelesetDataCenter.
Deze melding kent meerdere mogelijk oorzaken, controleer onderstaande:
Mogelijke Oplossingen
Er is geen toegangskaart geplaatst, plaats de Master- of Usercard (opnieuw)
Geen portowaarde ingesteld (of de verzendgegevens zijn onvolledig)
Instructie voor Ultimail Netset 1 (pdf)Instructie voor Ultimail Netset 2 (pdf)
Te lang geen contact geweest met TeleDataCenter. Voer een Teleset uit. Meer informatie over Teleset & periodiek inbellen vindt u op de pagina Inbellen voor frankeermachines.
De Modus staat niet goed ingesteld, Kies SETUP, MODUS INSTELLEN, FRANKEREN
Waarom deze melding?
De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.
Oplossing
Waarom deze melding?
De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.
Oplossing
Controleer of de modemkabel in de analoge telefoonlijn is geplaatst.
Controleer eventueel de modemparameters
Instructie voor Ultimail Netset 1 (pdf)
Instructie voor Ultimail Netset 2 (pdf)
Probeer nu opnieuw Teleset uit te voeren.
De mastercard is niet of niet goed geplaatst, plaats deze kaart in de machine en herhaal de handeling.
Het bedrag dat u wenst te laden is te hoog (het overschrijdt de resterende weeklimiet).
Als de limiet is bereikt kunt u bij PostNL klantenservice een spoedoplading (emergency upload) aanvragen. Een uur nadat u het formulier heeft ingevuld kunt u het aangevraagde bedrag laden op uw machine.
Meer informatie over Emergency Upload (kosten & werkwijze)
Direct naar het aanvraagformulier van PostNL
Voor een definitieve aanpassing van het maximum laadbedrag belt u met PostNL Klantenservice (088) 868 68 68. (verwerkingstijd 1-2 weken)
Het resterende frankeertegoed op uw frankeermachine is niet toereikend. Laad nieuw frankeertegoed op om verder te kunnen gaan met frankeren.
Op de volgende wijze kunt u controleren hoeveel frankeertegoed u nog op uw frankeermachine heeft staan:
Bij R1 frankeertegoed ziet u het huidige saldo.
U kunt het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen via PostNL.Neem contact op met PostNL Klantenservice via (088) 868 68 68. De verwerkingstijd is 1-2 weken.
Volg onderstaande stappen:
Maak na deze procedure een aantal testafdrukken om het resultaat te beoordelen.
Indien dit niet het gewenste resultaat heeft gegeven kunt u de cartridges handmatig reinigen. Onthoud bij onderstaande handeling welke cartridge links en welke rechts is geplaatst en plaats deze ook zo terug!
Voor het reinigen gebruikt u een lauw-warme vochtig doek.
Tarievenweergave in uw frankeermachine
Met een frankeermachine krijgt u korting op de posttarieven. U stempelt direct het kortingstarief op de envelop. Na het maken van de productkeuze en het wegen van het poststuk verschijnt het juiste tarief in uw machine.
Meer informatie over postproducten en tarieven kunt u, afhankelijk van het type van uw frankeermachine, vinden op de website van PostNL of Sandd.
Decemberzegels en uw frankeermachine
Het is niet toegestaan het tarief van de Decemberzegel te stempelen met uw frankeermachine.
Waarde aanduidingen 1 en 2
Deze aanduidingen komt u alleen tegen op postzegels. Uw frankeermachine stempelt zichtbare bedragen.
Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.
Dit is afhankelijk van het serienummer van uw frankeermachine.
U vindt het serienummer op de witte sticker aan de achterzijde van de frankeermachine.
Serienummer FR8…..
U krijgt 1-2 weken voor de ingangsdatum een tarievencard met laadinstructie toegezonden.
Serienummer FR9…..
Tijdens iedere Teleset (geldlading of verplichte inbelperiode) controleert de machine de tariefstructuur in de machine. Zodra er een nieuwe structuur beschikbaar is wordt deze geladen in de machine. Per ingangsdatum schakelt de machine automatisch over naar de nieuwe tarieven. 2 weken voor de ingangsdatum van de tariefswijziging staat een nieuwe tabel gereed. Indien u in de tussenliggende periode een teleset uitvoert, wordt de tariefstructuur automatisch in uw machine geladen.
Op de volgende wijze kunt u een tarievencard laden in uw machine:
(Deze instuctie geldt alleen voor machines met een serienummers beginnend met FR8….)
LET OP! voor deze handeling heeft u zowel de Mastercard als de nieuwe Tarievencard nodig.
Wanneer het laden is voltooid:
De nieuwe tarievenstructuur is nu geladen in uw machine.
Instructie voor Ultimail Netset 1 (pdf)
De Netset 2 machine werkt zonder tarievencard. Laadt de machine bij met € 0 om de nieuwe tarieven in uw machine te krijgen. Instructie voor Ultimail Netset 2 (pdf)
De card kan niet geheel in de machine, maar druk de kaart wel goed aan.
Als het probleem zich blijft voordoen kunt u een nieuwe card aanvragen. Vermeld uw referentie die vermeld staat op de pakbon of indien u die niet heeft uw naam- en adresgegevens
Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele toetsen van het door u ingestelde snelkiesgeheugen niet meer juist functioneren. Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.
U vindt in de handleiding een instructie voor het controleren en instellen van de toetsen van het snelkiesgeheugen.
Volg onderstaande stappen:
U kunt nu uw afdruk maken.
Volg onderstaande stappen:
Volg de instructies op uw beeldscherm. Na het laden verwijderd u de gegevenskaart en plaatst u de mastercard terug.
Wanneer u een verkeerde waarde heeft afgedrukt of de afdruk niet goed zichtbaar is kunt u deze afdruk indienen bij PostNL. De foutieve waarde zal daarna op de factuur van PostNL met u verrekend worden.
Volg onderstaande stappen:
Let op: handelswijze is afhankelijk van het serienummer van uw frankeermachine
Serienummers beginnend met FR8…
Een nul-afdruk maken met uw frankeermachine is gelijk aan de test afdruk. (Het gaat hier om de controle van het FR nummer)
Volg onderstaande stappen:
U kunt nu uw Nulafdruk maken. Gebruik TERUG en de BACK-toets om terug te keren naar uw frankeerscherm.
Serienummers beginnend met FR9…
Volg onderstaande stappen:
U kunt nu uw nul-afdruk maken.
Voordat uw machine buitengebruik wordt gesteld, dient u het resterende frankeersaldo uit te printen op stroken of enveloppen.
Deze afdrukken kunt u tezamen met het PostNL formulier niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine bij PostNL indienen. Alleen originele waardeafdrukken (geen kopieën!) worden door PostNL met u verrekend op uw factuur.
Volg onderstaande stappen:
PostNL Formulier downloaden
Download het formulier misafdrukken (pdf)en print deze uit.
Lees de voorwaarden vermeld op het formulier.
Nulafdruk maken
De instructie voor het maken van een Nul afdruk vindt u hierboven onder het kopje “0,00 afdruk maken”. Deze test afdruk is uw afdruk in de Nulstand, u dient deze afdruk mee te sturen met het formulier.
Frankeertegoed controleren
Druk op de R-toets.
Op de bovenste regel bij R1 Restbedrag vindt u het actuele saldo, schrijf dit tijdelijk ergens op.
Machine leeg frankeren
Druk op de HOME-toets
U kunt nu uw afdruk(en) maken.
Indienen
Stuur de originele waardeafdruk(ken), Nulafdruk (testafdruk) en het formulier niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine naar PostNL (adres staat op het formulier van PostNL).
Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.
Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Ultimail
Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.
Bestel eenvoudig uw frankeerstempels
Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post.
FP-Ruys maakt deel uit van de FP Groep.
FP is beursgenoteerd en wereldwijd actief in meer dan 50 landen. Op grond van meer dan 100 jaar ervaring, beschikt FP over unieke kennis. Wat frankeersystemen betreft is FP wereldwijd één van de belangrijkste spelers en daarnaast expert op het gebied van veilige digitale communicatie processen voor mail en zakelijk communicatie. Zo houden wij ons bezig met het optimaliseren en verbeteren van processen.