Mymail

Mymail-voor-web--PS---TRANSP-testopmaat.png

Veelgestelde vragen

Waarom deze melding?

Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.

Oplossing

Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bij laadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  1. Annuleer melding met de C-Toets
  2. Selecteer MENU en bevestig met E-Toets
  3. Selecteer LADEN en bevestig met E-Toets
  4. Kies een laadbedrag (0 is toegestaan), bevestig met E-Toets
  5. Bevestig controlevraag nogmaals met E-Toets Advies

Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.

Meer informatie over dit onderwerp

Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter. Klik hier voor uitgebreide informatie, laadinstructie en een overzicht van de komende verplichte inbeldata.

Waarom deze melding?

Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.

Oplossing

Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden. • Annuleer melding met de C-Toets

  1. Selecteer MENU en bevestig met E-Toets
  2. Selecteer LADEN en bevestig met E-Toets
  3. Kies een laadbedrag (0 is toegestaan), bevestig met E-Toets
  4. Bevestig controlevraag nogmaals met E-Toets


Advies

Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.

Meer informatie over dit onderwerp

Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter. Klik hier voor uitgebreide informatie, laadinstructie en een overzicht van de komende verplichte inbeldata.

Oplossing

• Controleer of de telefoonkabel in de ANALOGE lijn is geplaatst.

  1. Controleer eventueel de modemparameters in uw frankeermachine – Annuleer eventuele melding met de C-Toets
  2. Selecteer MENU en bevestig met E-Toets
  3. Selecteer CONFIGURATIE en bevestig met E-Toets
  4. Selecteer KENGETAL en bevestig met E-Toets
  5. —Toets 0 als een extra 0 voor een buitenlijn nodig is
  6. — Plaats een komma (3x punt/pijl toets links naast de 0)

of

— plaats alleen de komma wanneer er geen extra 0 voor de buitenlijn nodig is

— bevestig met E-Toets

• Controleer of er geen 0900 blokkade op deze aansluiting van kracht is.

• Probeer nu opnieuw te laden.

Het bedrag dat u wenst te laden is te hoog (het overschrijdt de resterende weeklimiet). Als het limiet is bereikt, is het mogelijk bij PostNL een spoedoplading (emergency upload) aan te vragen. Een uur nadat u het formulier heeft ingevuld kunt u het aangevraagde bedrag laden op uw machine (alleen op werkdagen – aanvragen voor 16.00 uur).

Meer informatie over Emergency Upload (kosten & werkwijze)

Direct naar het aanvraagformulier van PostNL.

Voor een definitieve aanpassing van het maximum laadbedrag belt u met PostNL klantenservice: 088 – 868 68 68. (verwerkingstijd 1-2 weken)

Betekenis

Deze melding is slechts een waarschuwing. Het geeft aan dat uw frankeertegoed onder een bepaald niveau is gekomen.

Oplossing

U kunt de melding annuleren met de C-toets en verder werken.

Of

U kunt frankeertegoed bijladen.

Aanvullende informatie

U kunt de hoogte van de waarschuwingsdrempel zelf aanpassen:

– Selecteer “Menu”, bevestig met de E-toets

– Selecteer “Configuratie”, bevestig met de E-toets

– Selecteer “Gebruiksinstellingen”, bevestig met de E-toets

– Selecteer “Minimum restbedrag”, bevestig met de E-toets

– Voer de gewenste waarde in en bevestig met de E-toets

Betekenis

Het resterende frankeertegoed op uw frankeermachine is niet toereikend.

Oplossing

Laad nieuw frankeertegoed om verder te kunnen gaan met frankeren.

  1. Selecteer “Menu”, bevestig met de E-toets
  2. Selecteer “Laden”, bevestig met de E-toets
  3. Voer het gewenste laadbedrag in en bevestig 2x met de E-toets

Op de volgende wijze kunt u controleren hoeveel frankeertegoed u nog op uw frankeermachine heeft staan:

  1. Selecteer MENU en bevestig met E-toets
  2. Selecteer REGISTER en bevestig met E-toets

Bij restbedrag staat uw huidige saldo. Met de c-toets keert u terug naar het frankeerscherm

Betekenis

De productkeuze is niet juist of het gewicht kon niet worden bepaald.

Oplossing

  1. Selecteer MENU gevolgd door E toets.
  2. Selecteer WEEGSCHAAL gevolgd door E toets.
  3. Selecteer NULSTELLING gevolgd door E toets.

De machine zal nu de weegschaal tareren. Als deze klaar is staat rechtsboven 0 g.

  1. Druk op de C toets tot TARIEF, GEHEUGEN en MENU zichtbaar is.
  2. Maak opnieuw uw productkeuze onder TARIEF
  3. Weeg uw poststuk opnieuw.

De productkeuze is niet juist of het gewicht kon niet worden bepaald.

Oplossing

  1. Selecteer MENU gevolgd door E toets.
  2. Selecteer WEEGSCHAAL gevolgd door E toets.
  3. Selecteer NULSTELLING gevolgd door E toets.

De machine zal nu de weegschaal tarreren. Als deze klaar is staat rechts bovenin 0 g.

  1. Druk op de C toets tot TARIEF, GEHEUGEN en MENU zichtbaar is.
  2. Maak opnieuw uw productkeuze onder TARIEF
  3. Weeg uw poststuk opnieuw.

Mogelijke oplossing

  1. Selecteer MENU gevolgd door E toets.
  2. selecteer SERVICE gevolgd door de E toets.
  3. selecteer INKTCARTRIDGE REINIGEN gevolgd door E toets.

De machine heeft even wat tijd nodig om de cartridge te reinigen. Wanneer deze klaar is, keert de machine terug in het MENU / inktcartridge reinigen.

  1. Selecteer TEST AFDRUK bevestig met E toets.
  2. Maak een test afdruk.

Probleem nog niet verholpen?

Verwijder de cartridge uit de machine en maak de onderkant van de cartridge schoon met een lauw-warm vochtige doek. Herplaats de cartridge en maak een aantal testafdrukken. (Menu, Service, Testafdruk)

Tarievenweergave in uw frankeermachine

Met een frankeermachine krijgt u korting op de posttarieven. U stempelt direct het kortingstarief op de envelop. Na het maken van de productkeuze en het wegen van het poststuk verschijnt het juiste tarief in uw machine.

Meer informatie over postproducten en tarieven kunt u, afhankelijk van het type van uw frankeermachine, vinden op de website van PostNL of Sandd.

Decemberzegels en uw frankeermachine

Het is niet toegestaan het tarief van de Decemberzegel te stempelen met uw frankeermachine.

Waarde aanduidingen 1 en 2

Deze aanduidingen komt u alleen tegen op postzegels. Uw frankeermachine stempelt zichtbare bedragen.

Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.

Op de volgende wijze kunt u een tarievencard laden in uw machine:

  1. Selecteer MENU en bevestig met de E-toets.
  2. Selecteer CONFIGURATIE en bevestig met de E-Toets.
  3. Selecteer LADEN VAN KAART en bevestig met de E-Toets.
  4. BELANGRIJK! Selecteer PORTOTABEL en bevestig met de E-Toets.
  5. Bevestig controlevraag nogmaals met E-Toets

De tarievenstructuur zal nu geladen worden in uw machine.

Herhaal de handeling van de tarievenkaart nogmaals, let hierbij op de volgende zaken;

  1. Maak de chip aan de achterzijde van de kaart even schoon / vetvrij.
  2. Plaats de tarievencard opnieuw met de tekst aan de voorzijde en de chip aan de achterzijde.
  3. De card kan niet geheel in de machine, maar de chip dient wel geheel in de machine te zijn geplaatst.

Blijft het probleem zich voordoen? Vraag dan een nieuwe tarievencard aan. Vermeld uw referentie die vermeld staat op de pakbon of indien u die niet heeft uw naam- en adresgegevens.

Door gebruik te maken van verkort kiezen kunt u heel snel een tarief instellen, zo zit onder het cijfer 0 bijvoorbeeld het product “brieven binnenland”. Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele door u ingestelde snelkeuzetoetsen niet meer juist functioneren.

Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen. Sneltoetsen (opnieuw) instellen. [instructie].

Als uw machine 0,00 aan blijft geven na de laatste tariefswijziging volg dan onderstaande stappen.

  1. Druk op de 0 (nul)
  2. Plaats een lege envelop op de weegschaal.
  3. Selecteer “Afmelden” (staat in de lijst tarief, geheugen, menu, afmelden)
  4. Druk op een de groene “E-toets”
  5. Druk nogmaals op de “E-toets” om opnieuw op te starten.

Als het probleem nog niet naar wens is opgelost volgt u onderstaande stappen;

  1. Selecteer “Tarief” en bevestig met de groene “E-toets”
  2. Selecteer “Binnenland” en bevestig met de groene “E-toets”
  3. Selecteer “Brief” en bevestig met de groene “E-toets”
  4. Selecteer “Service Geen” en bevestig met de groene “E-toets”
  5. Selecteer “Geen Service” en bevestig met de groene “E-toets”
  6. Plaats een lege envelop op de weegschaal
  7. Selecteer “Menu” en bevestig met de groene “E-toets”
  8. Selecteer “Configuratie” en bevestig met de groene “E-toets”
  9. Selecteer “Geheugens” en bevestig met de groene “E-toets”
  10. Selecteer “Geheugen 0” en bevestig met de groene “E-toets”
  11. Selecteer “Bewaren” en bevestig met de groene “E-toets”

Op de volgende wijze kunt u handmatig een bedrag als frankeerwaarde instellen:

  1. Selecteer TARIEF en bevestig met de E-toets.
  2. Selecteer bestemming OVERIG en bevestig met de E-Toets.
  3. Voer het gewenste BEDRAG in en bevestig met de E-Toets.
  4. Bevestig controlevraag nogmaals met E-Toets

Het poststuk kan nu worden gefrankeerd.

Op de volgende wijze kunt u het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen:

  • Neem contact op met PostNL klantenservice (088 – 868 68 68)

PostNL kan dit telefonisch voor u regelen. De verwerkingstijd is 1-2 weken.

Op de volgende wijze kunt u een stempelcard laden in uw machine:

  1. Selecteer MENU en bevestig met de E-toets.
  2. Selecteer CONFIGURATIE en bevestig met de E-Toets.
  3. Selecteer LADEN VAN KAART en bevestig met de E-Toets.
  4. BELANGRIJK! Selecteer Plaatsnaam OF Reclame (afhankelijk van de ontvangen card) en bevestig met de E-Toets.
  5. Bevestig controlevraag nogmaals met E-Toets

Het stempel wordt nu geladen in uw machine.

Wanneer u een verkeerde waarde heeft afgedrukt of de afdruk niet goed zichtbaar is kunt u deze afdruk indienen bij PostNL. De foutieve waarde zal daarna op de factuur van PostNL met u verrekend worden. Volg onderstaande stappen:

  1. Download hier het formulier misdrukken.
  2. Lees de voorwaarden die vermeld staan op het formulier.
  3. Maak een afdruk in de nulstand op dit formulier (zie hiervoor de vraag “0,00 afdruk maken” hieronder)
  4. Verstuur het formulier naar PostNL Business Service (zie adres op formulier)

Een nul-afdruk maken met uw frankeermachine is gelijk aan de test afdruk. (Het gaat hier om de controle van het FR nummer)

Volg onderstaande stappen:

  1. Selecteer MENU en bevestig met de E-toets.
  2. Selecteer SERVICE en bevestig met de E-toets.
  3. Selecteer TESTAFDRUK en bevestig met de E-toets.

U kunt nu uw nul-afdruk maken. Druk 2x op de C-toets om terug te keren naar uw frankeerscherm.

Voordat uw machine buitengebruik wordt gesteld, print u het resterende frankeersaldo uit op stroken of enveloppen.

Deze afdrukken kunt u samen met het PostNL formulier niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine bij PostNL indienen. Alleen originele waardeafdrukken (geen kopieën!) worden door PostNL met u verrekend op uw factuur.

Volg onderstaande stappen:

PostNL Formulier downloaden

  1. Download het formulier misafdrukken en print deze uit.[Download]
  2. Lees de voorwaarden die vermeld staan op het formulier.

Nul afdruk maken

  1. Selecteer MENU en bevestig met de E-toets.
  2. Selecteer SERVICE en bevestig met de E-toets.
  3. Selecteer TESTAFDRUK en bevestig met de E-toets.

Deze test afdruk is uw afdruk in de Nulstand, u dient deze afdruk mee te sturen met het formulier.

Frankeertegoed controleren

  1. Selecteer MENU en bevestig met de E-toets.
  2. Selecteer REGISTER en bevestig met de E-toets.

Bij Restbedrag vindt u het saldo, schrijf dit tijdelijk ergens op.

Machine leeg frankeren

  1. Selecteer TARIEF en bevestig met de E-toets.
  2. Selecteer OVERIG en bevestig met de E-toets.
  3. Voer WAARDE in (maximaal € 100,00 per strook) en bevestig met de E-toets.
  4. Bevestig de controlevraag met de E-toets.

U kunt nu uw afdruk(en) maken.

Indienen

Stuur de originele waardeafdruk(ken), testafdruk en het formulier 'niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine' naar PostNL.

Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.

Inkt en etiketten

Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Mymail

Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.

Frankeerstempels

Bestel eenvoudig uw frankeerstempels

Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post. 

Human Resources Icon


Komt u er niet uit? 

088 - 789 72 22