Waarom deze melding?
Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.
Oplossing
Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bij laadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.
Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.
Meer informatie over dit onderwerp
Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter. Klik hier voor uitgebreide informatie, laadinstructie en een overzicht van de komende verplichte inbeldata.
Waarom deze melding?
Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.
Oplossing
Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden. • Annuleer melding met de C-Toets
Advies
Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.
Meer informatie over dit onderwerp
Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter. Klik hier voor uitgebreide informatie, laadinstructie en een overzicht van de komende verplichte inbeldata.
Oplossing
• Controleer of de telefoonkabel in de ANALOGE lijn is geplaatst.
of
— plaats alleen de komma wanneer er geen extra 0 voor de buitenlijn nodig is
— bevestig met E-Toets
• Controleer of er geen 0900 blokkade op deze aansluiting van kracht is.
• Probeer nu opnieuw te laden.
Het bedrag dat u wenst te laden is te hoog (het overschrijdt de resterende weeklimiet). Als het limiet is bereikt, is het mogelijk bij PostNL een spoedoplading (emergency upload) aan te vragen. Een uur nadat u het formulier heeft ingevuld kunt u het aangevraagde bedrag laden op uw machine (alleen op werkdagen – aanvragen voor 16.00 uur).
Meer informatie over Emergency Upload (kosten & werkwijze)
Direct naar het aanvraagformulier van PostNL.
Voor een definitieve aanpassing van het maximum laadbedrag belt u met PostNL klantenservice: 088 – 868 68 68. (verwerkingstijd 1-2 weken)
Betekenis
Deze melding is slechts een waarschuwing. Het geeft aan dat uw frankeertegoed onder een bepaald niveau is gekomen.
Oplossing
U kunt de melding annuleren met de C-toets en verder werken.
Of
U kunt frankeertegoed bijladen.
Aanvullende informatie
U kunt de hoogte van de waarschuwingsdrempel zelf aanpassen:
– Selecteer “Menu”, bevestig met de E-toets
– Selecteer “Configuratie”, bevestig met de E-toets
– Selecteer “Gebruiksinstellingen”, bevestig met de E-toets
– Selecteer “Minimum restbedrag”, bevestig met de E-toets
– Voer de gewenste waarde in en bevestig met de E-toets
Betekenis
Het resterende frankeertegoed op uw frankeermachine is niet toereikend.
Oplossing
Laad nieuw frankeertegoed om verder te kunnen gaan met frankeren.
Op de volgende wijze kunt u controleren hoeveel frankeertegoed u nog op uw frankeermachine heeft staan:
Bij restbedrag staat uw huidige saldo. Met de c-toets keert u terug naar het frankeerscherm
Betekenis
De productkeuze is niet juist of het gewicht kon niet worden bepaald.
Oplossing
De machine zal nu de weegschaal tareren. Als deze klaar is staat rechtsboven 0 g.
De productkeuze is niet juist of het gewicht kon niet worden bepaald.
Oplossing
De machine zal nu de weegschaal tarreren. Als deze klaar is staat rechts bovenin 0 g.
Mogelijke oplossing
De machine heeft even wat tijd nodig om de cartridge te reinigen. Wanneer deze klaar is, keert de machine terug in het MENU / inktcartridge reinigen.
Probleem nog niet verholpen?
Verwijder de cartridge uit de machine en maak de onderkant van de cartridge schoon met een lauw-warm vochtige doek. Herplaats de cartridge en maak een aantal testafdrukken. (Menu, Service, Testafdruk)
Tarievenweergave in uw frankeermachine
Met een frankeermachine krijgt u korting op de posttarieven. U stempelt direct het kortingstarief op de envelop. Na het maken van de productkeuze en het wegen van het poststuk verschijnt het juiste tarief in uw machine.
Meer informatie over postproducten en tarieven kunt u, afhankelijk van het type van uw frankeermachine, vinden op de website van PostNL of Sandd.
Decemberzegels en uw frankeermachine
Het is niet toegestaan het tarief van de Decemberzegel te stempelen met uw frankeermachine.
Waarde aanduidingen 1 en 2
Deze aanduidingen komt u alleen tegen op postzegels. Uw frankeermachine stempelt zichtbare bedragen.
Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.
Op de volgende wijze kunt u een tarievencard laden in uw machine:
De tarievenstructuur zal nu geladen worden in uw machine.
Herhaal de handeling van de tarievenkaart nogmaals, let hierbij op de volgende zaken;
Blijft het probleem zich voordoen? Vraag dan een nieuwe tarievencard aan. Vermeld uw referentie die vermeld staat op de pakbon of indien u die niet heeft uw naam- en adresgegevens.
Door gebruik te maken van verkort kiezen kunt u heel snel een tarief instellen, zo zit onder het cijfer 0 bijvoorbeeld het product “brieven binnenland”. Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele door u ingestelde snelkeuzetoetsen niet meer juist functioneren.
Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen. Sneltoetsen (opnieuw) instellen. [instructie].
Als uw machine 0,00 aan blijft geven na de laatste tariefswijziging volg dan onderstaande stappen.
Als het probleem nog niet naar wens is opgelost volgt u onderstaande stappen;
Op de volgende wijze kunt u handmatig een bedrag als frankeerwaarde instellen:
Het poststuk kan nu worden gefrankeerd.
Op de volgende wijze kunt u het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen:
PostNL kan dit telefonisch voor u regelen. De verwerkingstijd is 1-2 weken.
Op de volgende wijze kunt u een stempelcard laden in uw machine:
Het stempel wordt nu geladen in uw machine.
Wanneer u een verkeerde waarde heeft afgedrukt of de afdruk niet goed zichtbaar is kunt u deze afdruk indienen bij PostNL. De foutieve waarde zal daarna op de factuur van PostNL met u verrekend worden. Volg onderstaande stappen:
Een nul-afdruk maken met uw frankeermachine is gelijk aan de test afdruk. (Het gaat hier om de controle van het FR nummer)
Volg onderstaande stappen:
U kunt nu uw nul-afdruk maken. Druk 2x op de C-toets om terug te keren naar uw frankeerscherm.
Voordat uw machine buitengebruik wordt gesteld, print u het resterende frankeersaldo uit op stroken of enveloppen.
Deze afdrukken kunt u samen met het PostNL formulier niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine bij PostNL indienen. Alleen originele waardeafdrukken (geen kopieën!) worden door PostNL met u verrekend op uw factuur.
Volg onderstaande stappen:
PostNL Formulier downloaden
Nul afdruk maken
Deze test afdruk is uw afdruk in de Nulstand, u dient deze afdruk mee te sturen met het formulier.
Frankeertegoed controleren
Bij Restbedrag vindt u het saldo, schrijf dit tijdelijk ergens op.
Machine leeg frankeren
U kunt nu uw afdruk(en) maken.
Indienen
Stuur de originele waardeafdruk(ken), testafdruk en het formulier 'niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine' naar PostNL.
Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.
Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Mymail
Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.
Bestel eenvoudig uw frankeerstempels
Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post.
FP-Ruys maakt deel uit van de FP Groep.
FP is beursgenoteerd en wereldwijd actief in meer dan 50 landen. Op grond van meer dan 100 jaar ervaring, beschikt FP over unieke kennis. Wat frankeersystemen betreft is FP wereldwijd één van de belangrijkste spelers en daarnaast expert op het gebied van veilige digitale communicatie processen voor mail en zakelijk communicatie. Zo houden wij ons bezig met het optimaliseren en verbeteren van processen.