Postbase

Postbase_zwart.png

Veelgestelde vragen

Volg onderstaande stappen:

  1. Kies [Menu].
  2. Kies [Afdruksysteem].
  3. Kies [Intensief reinigen].
  4. Bevestig met [OK].
  5. Klik 2x [Terug].

Indien dit niet het gewenste resultaat heeft gegeven kunt u de cartridges handmatig reinigen

  1. Kies [Menu].
  2. Kies [Afdruksysteem].
  3. Kies [Cartridges vervangen].

Haal de cartridges uit het systeem en reinig de onderzijde van de cartridge met een lauw-warm vochtige doek.

Herplaats daarna de cartridges in het frankeersysteem.

Indien het probleem blijft bestaan neemt u contact op met de serviceafdeling.

Krijgt u een foutmelding nadat u een verbinding tot stand heeft gebracht? Volg dan onderstaande stappen:

  1. Noteer de foutcode, inclusief info1 en info2 code.
  2. Kies [Verder].
  3. Schakel de frankeermachine uit door 4 seconde op de blauw/zilveren toets te drukken.
  4. Controleer de netwerkkabel aan zowel frankeermachine- als muur/modem zijde.
  5. Herstart de frankeermachine, annuleer eventuele meldingen.
  6. Kies [Menu].
  7. Kies [Verbinden of Tegoed laden].
  8. Voer het gewenste laadbedrag in (0 euro is toegestaan).
  9. Kies [Porto laden] en bevestig de controlevraag.

Krijgt u opnieuw een foutmelding? Noteer deze dan inclusief info1 en info2 codes. Raadpleeg uw netwerkbeheerder over eventuele wijzigingen. Indien de problemen blijven bestaan neemt u contact op met de serviceafdeling.

Waarom deze melding?
Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.

Oplossing
Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Kies [Verder].
  • Kies [Menu].
  • Kies [Verbinden of Tegoed laden].
  • Voer het gewenste laadbedrag in (0 euro is toegestaan).
  • Kies [Porto laden].

Advies
Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.

Meer informatie over dit onderwerp
Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter.

Klik hier voor uitgebreide informatie, laadinstructie en een overzicht van de komende verplichte inbeldata.

Het bedrag dat u wenst te laden is te hoog (het overschrijdt de resterende weeklimiet).

Als de limiet is bereikt kunt u bij PostNL klantenservice een spoedoplading (emergency upload) aanvragen. Een uur nadat u het formulier heeft ingevuld kunt u het aangevraagde bedrag laden op uw machine.

Meer informatie over Emergency Upload (kosten & werkwijze)

Direct naar het aanvraagformulier van PostNL.

Voor een definitieve aanpassing van het maximum laadbedrag belt u met PostNL (088) 868 68 68. (verwerkingstijd 1-2 weken)

Betekenis
Deze melding is slechts een waarschuwing. Het geeft aan dat uw frankeertegoed onder een bepaald niveau is gekomen.

Oplossing

  • U kunt het voorgestelde bedrag opwaarderen met de knop Laden.
  • U kunt een ander bedrag opwaarderen door de knop Wijzig te kiezen.
  • U kunt de melding negeren met Annuleren en verder werken.

Aanvullende informatie
Standaard staat deze waarschuwingsgrens ingesteld op € 25,00. Voor het instellen van een ander waarschuwingsbedrag kunt u de handleiding raadplegen.

De “Administrator” (beheerder) van uw PostBase heeft ingesteld dat u geen bevoegdheid heeft om deze functie uit te voeren.

Neem contact op met de frankeermachine-beheerder in uw organisatie.

Van gebruiker wisselen / gebruiker afmelden
Wanneer u gebruikersprofielen heeft ingesteld, en post is verwerkt voor de aangemelde gebruiker, kunt u kort op de aan/uit button klikken. Vervolgens kunt u via het touchscreen van de PostBase een andere gebruiker selecteren.

Tarievenweergave in uw frankeermachine
Met een frankeermachine krijgt u korting op de posttarieven. U stempelt direct het kortingstarief op de envelop. Na het maken van de productkeuze en het wegen van het poststuk verschijnt het juiste tarief in uw machine.

Meer informatie over postproducten en tarieven kunt u, afhankelijk van het type van uw frankeermachine, vinden op de website van PostNL of Sandd.

Decemberzegels en uw frankeermachine
Het is niet toegestaan het tarief van de Decemberzegel te stempelen met uw frankeermachine.

Waarde aanduidingen 1 en 2
Deze aanduidingen komt u alleen tegen op postzegels. Uw frankeermachine stempelt zichtbare bedragen.

Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.

Tijdens iedere verbinding met het TeleDataCenter (tegoed laden of verplichte connectieperiode) controleert de machine de tariefstructuur in de machine. Zodra er een nieuwe structuur beschikbaar is wordt deze geladen in de machine. Per ingangsdatum schakelt de machine automatisch over naar de nieuwe tarieven.

Twee weken voor de ingangsdatum van de tariefswijziging staat een nieuwe tabel gereed. Indien u in de tussenliggende periode “Verbinden of Tegoed laden” uitvoert, wordt de tariefstructuur automatisch in uw machine geladen.

Door gebruik te maken van de snelkeuzetoetsen voor producten kunt u heel snel een tarief instellen, zo zit onder de eerste toets (linksonder in het PostBase beeldscherm) bijvoorbeeld het product “brieven binnenland”.

Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele door u ingestelde snelkies toesten niet meer juist functioneren, verplaatst of verwijderd zijn.

Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.

Om de ingestelde sneltoetsen te tonen drukt u op de + toets in het basisscherm van de frankeermachine.

Snelkeuzetoetsen (opnieuw) instellen

Instellen van de snelkeuze toetsen kunt u doen met behulp van de gratis Navigator software die u op een Windows pc of laptop kunt installeren. De software is te installeren vanaf deze pagina. Wanneer de software is geïnstalleerd koppelt u de frankeermachine en de pc middels de usb 2.0 kabel.

  1. Zorg dat de PostBase is verbonden met de Navigator software.
  2. Klik op [Beheer](links in uw computerscherm).
  3. Klik op [Sneltoetsen].
  4. Klik op [Nieuwe sneltoets maken].
  5. Maak de gewenste productkeuze.
  6. Klik op [Sneltoets opslaan].
  7. Geef een passende naam voor de Sneltoets in.
  8. Bevestig door op de groene [V] te klikken.

Uw productkeuze is nu opgeslagen als sneltoets. Herhaal alle stappen om meer snelkeuze toetsen in te richten.

Volgorde van snelkeuzetoetsen aanpassen.

  1. Zorg dat de PostBase is verbonden met de Navigator software.
  2. Klik op [Beheer](links in uw computerscherm).
  3. Klik op [Sneltoetsen].
  4. Klik op het raster naast de sneltoets.
  5. Houdt deze ingedrukt.
  6. Sleep de toets naar de gewenste postitie.

De 3 toetsen in het blauw gemarkeerde vlak komen overeen met de 3 snelkeuzetoetsen onderin het basisscherm van het display van de frankeermachine.

Wanneer u gebruikersprofielen heeft ingesteld, en post is verwerkt voor de aangemelde gebruiker, kunt u kort op de aan/uit button klikken. Vervolgens kunt u via het touchscreen van de PostBase een andere gebruiker selecteren.

  1. Druk op de Menu-toets.
  2. Druk op Register.
  3. Op de bovenste regel ziet u het actuele saldo.

Op de volgende wijze kunt u het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen:

  • Neem contact op met PostNL klantenservice (088 – 868 68 68)

PostNL kan dit telefonisch voor u regelen.
De verwerkingstijd is 1-2 weken.

Op de volgende wijze kunt u handmatig een bedrag als frankeerwaarde instellen:

Volg onderstaande stappen:

  1. Selecteer Product
  2. Selecteer Overig
  3. Voer het gewenste bedrag in en bevestig 2x met OK

U kunt nu uw frankering maken.

U kunt een nieuw reclamestempel bestellen via de PostBase stempeldesigner. U kunt binnen twee weken de nieuwe stempel in uw frankeermachine laden.

Stempel in uw machine laden:

  1. Klik op [Menu]
  2. Klik op [Remote service]
  3. Bevestig “Update succesvol” met [OK]
  4. Klik op [Terug] om in het frankeermenu te komen
  5. Selecteer uw nieuwe reclamestempel door op de reclamepositie te klikken en de stempel te selecteren.

De nieuwe stempel is nu beschikbaar in uw machine.

Wanneer u een verkeerde waarde heeft afgedrukt of de afdruk niet goed zichtbaar is kunt u deze afdruk indienen bij PostNL. De foutieve waarde zal daarna op de factuur van PostNL met u verrekend worden.

Volg onderstaande stappen:

  1. Download hier het formulier misdrukken.
  2. Lees de voorwaarden die vermeld staan op het formulier.
  3. Maak een afdruk in de nulstand op dit formulier (zie hiervoor de FAQ hieronder).
  4. Verstuur het formulier naar PostNL Business Service (zie adres op formulier).

Volg onderstaande instructie voor het maken van een nulafdruk:

  1. Toets Product
  2. Selecteer Overig
  3. Toets een 0 en bevestig 2x met OK

U kunt nu uw 0-frankering maken.

Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.

Inkt en etiketten

Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Postbase

Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.

Frankeerstempels

Bestel eenvoudig uw frankeerstempels

Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post. 

Human Resources Icon


Komt u er niet uit? 

088 - 789 72 22