Optimail 30 Netset 2 Service


Heeft u vragen over de werking van de Optimail 30 Netset 2 (blauwe frankeerafdruk) frankeermachine? Op deze pagina vindt u een overzicht van de meeste gestelde vragen en antwoorden.

Komt u er niet uit? FP-Ruys heeft een uitgebreid netwerk van helpdeskmedewerkers en technici om u te helpen en ondersteunen bij het gebruik van uw Optimail frankeermachine.

Onze medewerkers helpen u graag per telefoon, online of op uw locatie.

Heeft u een Optimail 30 met rode frankeerinkt? Dan frankeert u met Netset1. Bezoek dan de servicepagina voor de Optimail 30 Netset 1.

Optimail 30
Helpdesk en service » Optimail 30 Netset 2 Service Optimail 30 Netset 2 Service

Netset 1 en Netset2

NetSet is de standaard afrekenmethode van PostNL voor frankeermachines: Met NetSet wordt vooraf frankeertegoed in de frankeermachine geladen. Dit gebeurt via een (analoge) telefoonlijn of via internet. NetSet2 is een uitbreiding op het bestaande NetSet (1). Frankeermachines met Netset 2 zijn bijvoorbeeld milieuvriendelijker, omdat blauwe inkt geen fluor bevat. De rode inkt van de Netset 1 frankeermachine bevat dit wel.

Meer informatie over Netset 1 en Netset 2.

PostNL Netset frankeren met frankeermachines van FP-Ruys
Handleidingen, instructies, veelgestelde vragen voor de Optimail 30 NetSet 2 frankeermachine

Meest gestelde vragen


Storingen en Schermmeldingen

Melding: Voer Teleset zo snel mogelijk uit (00600022)

Waarom deze melding?
Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.

Oplossing
Maak contact met het TelesetDataCenter. Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Annuleer melding door op ENTER te drukken
  • Druk op de MUNTEN-toets

    Boven in het scherm ziet u uw huidige frankeersaldo)

    • Selecteer TELESET
    • Kies voor Wijzigen als u een ander bedrag wil laden (0 is toegestaan)
    • Bevestig 2x met LADEN

    Advies
    Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.

    Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter.

    Bekijk de pagina Inbellen voor frankeermachine voor uitgebreide informatie, laadinstructie en een overzicht van de komende verplichte inbeldata.

    Melding: Onjuiste status van SD

    Waarom deze melding?
    Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.

    Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter.

    Oplossing
    Maak contact met het TelesetDataCenter. Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

    • Druk op de MUNTEN-toets (boven in het scherm ziet u uw huidige frankeersaldo)
    • Selecteer TELESET
    • Kies voor Wijzigen als u een ander bedrag wil laden (0 is toegestaan)
    • Bevestig 2x met LADEN

    Advies
    Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.

    Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter.

    Bekijk de pagina Inbellen voor frankeermachine voor uitgebreide informatie, laadinstructie en een overzicht van de komende verplichte inbeldata.

    Melding: Frankeren niet mogelijk

    Waarom deze melding?
    Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines, in vooraf bepaalde weken, verplicht contact moeten maken met het TelesetDataCenter.

    Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter.

    Oplossing:
    Maak contact met het TelesetDataCenter. Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

    • Druk op de MUNTEN-toets (boven in het scherm ziet u uw huidige frankeersaldo)
    • Selecteer TELESET
    • Kies voor Wijzigen als u een ander bedrag wil laden (0 is toegestaan)
    • Bevestig 2x met LADEN

    Advies
    Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.

    Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter.

    Bekijk de pagina Inbellen voor frankeermachine voor uitgebreide informatie, laadinstructie en een overzicht van de komende verplichte inbeldata.

    Teleset verschijnt niet in het display

    De mastercard is niet of niet goed geplaatst, plaats deze kaart in de machine en herhaal de handeling.

    Melding: Geen Kiestoon controleer modeminstellingen (00A00002)

    Waarom deze melding?
    De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

    Oplossing

    • Controleer of de telefoonkabel goed is aangesloten. (smalle telefoonstekker in de muuraansluiting, brede telefoonstekker in frankeermachine)
    • Controleer of de machine is aangesloten op een analoge telefoonlijn.
    • Controleer eventueel de modeminstellingen. (hier kunt u ingeven of er wel of geen 0 nodig is voor een buitenlijn) [Instructie]
    • Controleer of er geen 0900 nummer blokkade op deze telefoonlijn zit.
    • Probeer nogmaals Teleset uit te voeren

    Melding: Nummer is in gesprek, of controleer modeminstellingen (00A00003)

    Waarom deze melding?
    De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

    Oplossing:

    • Controleer of de telefoonkabel goed is aangesloten. (smalle telefoonstekker in de muuraansluiting, brede telefoonstekker in frankeermachine)
    • Controleer of de machine is aangesloten op een analoge telefoonlijn.
    • Controleer eventueel de modeminstellingen. (hier kunt u ingeven of er wel of geen 0 nodig is voor een buitenlijn) [Instructie]
    • Controleer of er geen 0900 nummer blokkade op deze telefoonlijn zit.
    • Mogelijk zijn er door drukte bij het TelesetDataCenter even geen lijnen beschikbaar, u kunt het later nogmaals proberen.
    • Probeer nogmaals Teleset uit te voeren

    Melding: Communicatie fout met het modem (00A00004)

    Waarom deze melding?
    De verbinding kwam tot stand, maar werd tijdens de verbinding verbroken.

    Oplossing

    • Controleer of de telefoonkabel goed is aangesloten. (smalle telefoonstekker in de muuraansluiting, brede telefoonstekker in frankeermachine)
    • Controleer of de machine is aangesloten op een analoge telefoonlijn.
    • Controleer eventueel de modeminstellingen. (hier kunt u ingeven of er wel of geen 0 nodig is voor een buitenlijn) [Instructie]
    • Controleer of er geen 0900 nummer blokkade op deze telefoonlijn zit.
    • Mogelijk zijn er door drukte bij het TelesetDataCenter even geen lijnen beschikbaar, u kunt het later nogmaals proberen.
    • Probeer nogmaals Teleset uit te voeren

    Melding: Ontoereikend krediet in TDC (0008001C)

    Het bedrag dat u wenst te laden is te hoog (het overschrijdt de resterende weeklimiet). Als de limiet is bereikt, is het mogelijk bij PostNL een spoedoplading (emergency upload) aan te vragen. Een uur nadat u het formulier heeft ingevuld kunt u het aangevraagde bedrag laden op uw machine.

    Meer informatie over Emergency Upload (kosten & werkwijze)
    Direct naar het aanvraagformulier van PostNL.

    Voor een definitieve aanpassing van het maximum laadbedrag belt u met PostNL Klantenservice: (088) 868 68 68. (verwerkingstijd 1-2 weken)

    Melding: Frankeertegoed is te laag voer Teleset uit (0060001A)

    Betekenis
    Deze melding is slechts een waarschuwing. Het geeft aan dat uw frankeertegoed onder een bepaald niveau is gekomen.

    Oplossing

    U kunt de melding annuleren met Enter en verder werken óf u kunt frankeertegoed bijladen. [Instructie]

    Aanvullende informatie
    Standaard staat deze waarschuwingsgrens ingesteld op € 100,00. Voor het instellen van een lager waarschuwingsbedrag kunt u de instructie raadplegen.[Instructie]

    Melding: Portowaarde kan niet worden afgedrukt (01400005)

    Betekenis
    Het resterende frankeertegoed op uw frankeermachine is niet toereikend.

    Oplossing

    U dient frankeertegoed te laden. [Instructie]

    Melding: Geen geldig inktlint gedetecteerd

    Het apparaat herkent het inktlint niet.

    Volg onderstaande stappen:

    1. Verwijder het inktlint.
    2. Sluit de klep zonder lint.
    3. Zet de machine UIT. (schakelaar aan linkerzijde)
    4. Plaats het lint en sluit de klep.
    5. Start de machine opnieuw op.

    Indien de foutcode wederom verschijnt is mogelijk de chip op de cassette defect.

    • Herhaal bovenstaande stappen, maar plaats bij stap 4 een nieuw lint.

    Neem contact op met de Helpdesk over vergoeding van defecte linten. Als het probleem niet opgelost kan worden na het volgen van bovenstaande stappen, neem dan ook contact op met onze helpdesk:

    Telefoon 900 – 370 78 97 (€ 0,35/min.), of stuur een e-mail naar service@fp-ruys.nl.

    Melding: Er is een interne fout opgetreden (01900006)

    Het apparaat herkent het inktlint niet.

    Volg onderstaande stappen:

    1. Verwijder het inktlint.
    2. Sluit de klep zonder lint.
    3. Zet de machine UIT. (schakelaar aan linkerzijde)
    4. Plaats het lint en sluit de klep.
    5. Start de machine opnieuw op.

    Indien de foutcode wederom verschijnt is mogelijk de chip op de cassette defect.

    • Herhaal bovenstaande stappen, maar plaats bij stap 4 een nieuw lint.

    Neem contact op met de Helpdesk over vergoeding van defecte linten. Als het probleem niet opgelost kan worden na het volgen van bovenstaande stappen, neem dan ook contact op met onze helpdesk:

    Telefoon 900 – 370 78 97 (€ 0,35/min.) of vul het contactformulier in.


    Vragen over tarieven of tariefswijzigingen

    Ik heb een vraag over de tarieven in mijn frankeermachine

    Tarievenweergave in uw frankeermachine
    Met een frankeermachine krijgt u korting op de posttarieven. U stempelt direct het kortingstarief op de envelop. Na het maken van de productkeuze en het wegen van het poststuk verschijnt het juiste tarief in uw machine.

    Meer informatie over postproducten en tarieven kunt u, afhankelijk van het type van uw frankeermachine, vinden op de website van PostNL of Sandd

    Decemberzegels en uw frankeermachine
    Het is niet toegestaan het tarief van de Decemberzegel te stempelen met uw frankeermachine. 

    Waarde aanduidingen 1 en 2
    Deze aanduidingen komt u alleen tegen op postzegels. Uw frankeermachine stempelt zichtbare bedragen.

    Wat gebeurt er met mijn frankeertegoed bij het laden van de nieuwe tarieven?

    Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.


    Tarievencard in uw machine laden

    Dit is afhankelijk van het serienummer van uw frankeermachine. U vindt het serienummer op de witte sticker aan de achterzijde van de frankeermachine.

    Serienummer FR8…..
    U krijgt 1-2 weken voor de ingangsdatum een tarievencard toegezonden. Op de volgende wijze kunt u een tarievencard laden in uw machine:

    Voor deze handeling heeft u zowel de Mastercard als de nieuwe Tarievencard nodig.

    • Begin met het plaatsen van de Mastercard. (dit is niet de onlangs ontvangen Tarievencard)
    • Druk op MENU
    • Druk met de pijltjes toets 2x naar benenden
    • Druk naast het beeldscherm op de knop VAN KAART LADEN
    • Verwijder de Mastercard en plaats de Tarievencard (tekst naar voren, chip naar achteren)
    • Bevestig controlevraag met Ja
    • Het scherm gegevens zijn met succes geladen bevestigd u met Enter
    • Verwijder de Tarievencard
    • Plaats uw Mastercard
    • De nieuwe tarievenstructuur is nu geladen in uw machine

    U kunt ook de handleiding raadplegen [Instructie].

    Of bekijk de instructievideo op deze pagina.

    Serienummer FR9…..
    Tijdens iedere Teleset (geldlading of verplichte inbelperiode) controleert de machine de tariefstructuur in de machine. Zodra er een nieuwe structuur beschikbaar is wordt deze geladen in de machine. Per ingangsdatum schakelt de machine automatisch over naar de nieuwe tarieven. 2 weken voor de ingangsdatum van de tariefswijziging staat een nieuwe tabel gereed. Indien u in de tussenliggende periode een teleset uitvoert, wordt de tariefstructuur automatisch in uw machine geladen.

    Verkort Kiezen van tarieven instellen

    Door gebruik te maken van verkort kiezen kunt u heel snel een tarief instellen, zo zit onder het MEM 1 bijvoorbeeld het product “brieven binnenland”.
    Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele door u ingestelde snelkies toesten niet meer juist functioneren.

    Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.

    Om de ingestelde sneltoetsen te tonen drukt u op de MEM toets.

    Sneltoetsen (opnieuw) instellen.

    Voer eerst handmatig de productkeuze in, welke u straks als snelkeuze wilt opslaan.

    • Druk op PRO (links boven in uw hoofdscherm)
    • Maak productkeuze (bijv. Binnenland, Pakket, Track&Trace)
    • Bevestig door op BACK te drukken

    Nu gaan we het geselecteerde product als snelkeuze opslaan.

    • Druk om MENU
    • Druk met de pijltoets 1x naar benden
    • Selecteer VERKORT KIEZEN BEWERKEN
    • Selecteer het gewenste nummer
    • Selecteer NIEUW
    • Selecteer OPSLAAN

    Uw productkeuze is nu opgeslagen als snelkeuze. De snelkeuze kunt u selecteren door op MEM te drukken. Herhaal alle stappen om meer snelkeuze toetsen in te richten.

    Melding: Ongeldige Kaart of kaart wordt niet gelezen

    • Voer procedure Laden van Kaart nogmaals uit.
    • Maak de goudkleurige chip aan de achterzijde van de kaart schoon voordat u deze in de machine plaatst.
    • Plaats de tarievencard opnieuw met de tekst aan de voorzijde en de chip aan de achterzijde.

      De card kan niet geheel in de machine, maar de chip dient wel geheel in de machine te zijn geplaatst.

      Als het probleem zich blijft voordoen kunt u een nieuwe tarievencard aanvragen. Vermeld uw referentie die vermeld staat op de pakbon of als u die niet heeft uw naam- en adresgegevens

      Handmatig een frankeerbedrag invoeren

      Op de volgende wijze kunt u handmatig een bedrag als frankeerwaarde instellen:

      Volg onderstaande stappen:

      • Selecteer PRO
      • Selecteer Overig
      • Selecteer Overig*
      • Selecteer Overig**
      • Voer het gewenste bedrag in en bevestig met ENTER
      • Druk op de BACK-toets

        U kunt nu uw frankering maken.


          Overige machine gerelateerde vragen

          Hoeveel frankeertegoed staat er nog op mijn machine?

          Druk op de MUNTEN-toets. Op de bovenste regel ziet u het actuele saldo.

          Hoe kan ik het maximum laadbedrag verhogen?

          U kunt het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen door contact op te nemen met PostNL klantenservice (088 – 868 68 68).
          De verwerkingstijd is 1-2 weken.

          Hoe kan ik een nieuwe stempelcard laden?

          Op de volgende wijze kunt u een stempelcard laden in uw machine:

          LET OP! voor deze handeling heeft u zowel de Mastercard als de nieuwe stempelcard nodig.

          • Begin met het plaatsen van de Mastercard. (dit is niet de onlangs ontvangen stempelcard)
          • Druk op MENU
          • Druk met de pijltjes toets 2x naar benenden
          • Druk naast het beeldscherm op de knop VAN KAART LADEN
          • Verwijder de Mastercard en plaats de nieuwe stempelcard (tekst naar voren, chip naar achteren)
          • Bevestig controlevraag met Ja
          • Het scherm gegevens zijn met succes geladen bevestigd u met Enter
          • Verwijder de stempelcard
          • Plaats uw Mastercard

          Het nieuwe stempel is nu beschikbaar in uw machine.

          Ik heb een misafdruk gemaakt, kan ik de waarde terug krijgen?

          Wanneer u een verkeerde waarde heeft afgedrukt of de afdruk niet goed zichtbaar is kunt u deze afdruk indienen bij PostNL.
          De foutieve waarde zal daarna op de factuur van PostNL met u verrekend worden.

          Volg onderstaande stappen:

          • Download het formulier misdrukken (pdf).
          • Lees de voorwaarden die vermeld staan op het formulier.
          • Maak een afdruk in de nulstand op dit formulier (zie hiervoor de vraag “0,00 afdruk maken hieronder).
          • Verstuur het formulier naar PostNL Business Service (zie adres op formulier)

          0,00 afdruk maken

          Volg onderstaande instructie voor het maken van een nulafdruk:

          • Toets PRO (knop links boven voor instellen van productkeuze)
          • Ga met de pijltjes toets 1x naar beneden.
          • Toets Nulafdruk*
          • Druk op de BACK-toets (links onder)

          (*) Staat Nulafdruk niet in het lijstje?

          Volg onderstaande stappen:

          • Selecteer Overig
          • Selecteer Overig*
          • Selecteer Overig**
          • Voer het gewenste bedrag in en bevestig met ENTER
          • Druk op de BACK-toets

          U kunt nu uw nulafdruk maken.

          Hoe verreken ik mijn frankeertegoed bij beëindiging contract?

          Voordat uw machine buitengebruik wordt gesteld, dient u het resterende frankeersaldo uit te printen op stroken of enveloppen.

          Deze afdrukken kunt u tezamen met het PostNL formulier niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine bij PostNL indienen. Alleen originele waardeafdrukken (geen kopieën!) worden door PostNL met u verrekend op uw factuur.

          Volg onderstaande stappen:

          PostNL Formulier downloaden

          • Download het formulier misafdrukken (pdf) en print deze uit.
          • Lees de voorwaarden die vermeld staan op het formulier.

          Nulafdruk maken

          • Zie voor een instructie de vraag “o,00 afdruk maken” hierboven.

          Deze test afdruk is uw afdruk in de Nulstand, u dient deze afdruk mee te sturen met het formulier.

          Frankeertegoed controleren

          • Druk op de MUNTEN-toets.

          Op de bovenste regel bij Frankeertegoed vindt u het actuele saldo, schrijf dit tijdelijk ergens op.

          Machine leeg frankeren

          • Selecteer PRO
          • Selecteer Overig
          • Selecteer Overig*
          • Selecteer Overig**
          • Voer het gewenste bedrag in (max.€999,99) en bevestig met ENTER
          • Druk op de BACK-toets

          U kunt nu uw afdruk(en) maken.

          Stuur de originele waardeafdruk(ken), nulafdruk en het formulier niet gebruikte waarde afdrukken frankeermachine naar PostNL.


          Administratieve vragen

          Doorgeven van wijzigingen

          Wijziging (factuur)adres

          U kunt uw wijziging(en) eenvoudig aan ons doorgeven via de pagina Wijziging doorgeven.

          Gaat u verhuizen? Vergeet niet uw verhuizing ook aan PostNL door te geven.

          De adresstempel van in uw frankeerstempel moet gelijk zijn aan uw organisatie-adres (het adres waar de frankeermachine staat). Bij een verhuizing kunt u eenvoudig via de pagina Wijziging doorgeven een nieuw adresstempel bestellen.

          Wilt u niet alleen een nieuw adresstempel, maar ook een nieuw reclamestempel (met uw logo, reclameboodschap, websiteadres enz.)? Dit kunt u doen via de pagina’s voor het bestellen van frankeerstempels:

          Naamswijziging doorgeven

          Geef uw naamswijziging eenvoudig door via de pagina Wijzigingen doorgeven.

          Nieuw bankrekeningnummer doorgeven

          Geef uw nieuwe bankrekeningnummer eenvoudig door via de pagina Wijzigingen doorgeven.

          Nieuw Kamer van Koophandelnummer doorgeven

          Geef uw nieuwe Kamer van Koophandelnummer eenvoudig door via de pagina Wijzigingen doorgeven.

          Als u een frankeermachine heeft hebben kunt u de wijziging van uw Kamer van Koophandel doorgeven via het formulier Overdrachtsovereenkomst frankeermachine (pdf). 

          Doorstart na faillissement bij gebruik van frankeermachine

          1. Is uw frankeermachine geblokkeerd voor het laden van frankeertegoed en/of frankeren?
          2. Is dit mogelijk te wijten aan een faillissement?
          3. Is er sprake van een doorstart?

          Als u alle vragen met Ja beantwoord zijn kunt u de doorstart aan FP-Ruys doorgeven via de Overdrachtsovereenkomst frankeermachine (pdf).

          Hiervoor gelden een aantal voorwaarden:

          • De curator dient te tekenen voor de failliete partij.
          • PostNL moet akkoord gaan met de overdracht.
          • De financieel administratie van FP-Ruys moet akkoord gaan i.v.m. mogelijke openstaande vorderingen.

          De overdrachtsprocedure inclusief het aanvragen van de akkoorden bij PostNL en de financiële administratie wordt verzorgd door de afdeling Customer Support van FP Ruys. Ga naar het Overdrachtsformulier (pdf)

          Vragen over facturen

          Voor welke vestiging is deze factuur bestemd?

          Het locatieadres waarop de factuur betrekking heeft staat links onder vermeld.

          Ik heb een factuur ontvangen maar ik heb een servicecontract

          Conform de contractvoorwaarden zijn er bepaalde zaken die niet in het servicecontract zijn opgenomen, hiervoor ontvangt u in dat geval een factuur. Voorbeelden hiervan zijn:

          • Supplies als inkt en etiketten
          • Aan slijtage onderhevige onderdelen als borstels en vilt
          • Postregistratie geheugens
          • Accu´s
          • Vervangen onderdelen als gevolg van onjuist gebruik.

          Emergency Upload

          Voor uw frankeermachine is een maximum laadbedrag door PostNL afgegeven. Dit bedrag mag eens per 7 dagen geladen worden.

          Als u binnen 7 dagen meer saldo nodig heeft kunt u extra tegoed aanvragen bij PostNl, dit heet een Emergency Upload. Binnen 1 uur heeft u dan een extra bedrag om te laden.

          Vraag via PostNL een Emergency Upload aan.

          Extra inbelkosten

          Wanneer u uw machine heeft aangeschaft voor 01-01-2010 geldt:

          Per jaar kunt u 14 keer gratis inbellen, vanaf de 15e keer worden inbelkosten per inbelactie berekend. Een inbelactie heeft u nodig bij een verplichte inbelperiode (13 keer per jaar) en bij het opwaarderen van frankeertegoed.

          Laad tijdens de verplichte inbelperiode een bedrag wat voor 4 weken voldoende is.

          Is uw maximum laadbedrag momenteel niet voldoende voor 4 weken, neem dan contact op met PostNL om dit te laten aanpassen: (088) 868 68 68

          Waarom verplicht inbellen?
          PostNL heeft eens per maand de tellerstanden uit uw frankeermachine nodig om een controle uit te voeren. Deze standen worden alleen tijdens de verplichte inbelperiode vastgelegd.

          De data zijn door PostNL vooraf vastgesteld, een actueel overzicht met inbeldata vindt u hier.

          Aanduidingen H120 / F48/ L48 / P120

          Deze aanduidingen hebben betrekking op het servicecontract van uw machine.

          H = huurcontract
          F en P = koopcontract
          L= Leasecontract.

          Aanduiding C48 / C24

          Op deze machine is een servicecontract afgesloten waarbij afhankelijk van het type machine 1 of 2 onderhoudsbeurten per jaar zijn opgenomen. Bij deze onderhoudsbeurten zijn voorrijkosten en arbeidsloon gedekt.

          Eventueel te vervangen onderdelen worden berekend. Tussentijdse bezoeken voor storingen worden in zijn geheel doorbelast, d.w.z. voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen.

          Een C-contract volgt wanneer de reguliere looptijd van het contract ten einde is. De afgesproken responstijd blijft gehandhaafd. Door deze aanpassing wordt de contractprijs met 40% verlaagd.

          Automatische incasso

          Om de prijs van onze huurcontracten zo laag als mogelijk te houden, gaat betaling van de huurtermijnen per kwartaal via automatische incasso. Indien u wilt afzien van automatische incasso kunt u een e-mail sturen aan boa@fp-ruys.nl.

          Extra administratiekosten bedragen in dit geval € 2,50 / maand (excl. btw) Heeft u al een automatische incasso voor de huur van uw frankeermachine, maar wilt u dat ook alle andere facturen van FP-Ruys automatisch geïncasseerd worden? Stuur dan uw verzoek per e-mail aan boa@fp-ruys.nl

          Toeslag voor het niet afgeven van een automatische incasso

          Door uw organisatie is een verzoek bij ons ingediend om af te zien van automatische incasso. Om de prijs van onze huurcontracten zo laag als mogelijk te houden, gaat de betaling van de huurtermijnen standaard per kwartaal via automatische incasso.

          De toeslag wordt berekend vanwege de extra administratieve handelingen die het boeken van de betaling met zich meebrengt. Wilt u toch liever per automatische incasso betalen? Stuur dan uw verzoek per e-mail aan boa@fp-ruys.nl

          Toeslag ..uur responsetijd

          Vanuit uw organisatie is een verzoek gekomen om af te wijken van de standaard responstijd. De extra kosten die dit met zich meebrengt staan hier vermeld.

          Toeslag verlenging max. looptijd service overeenkomst

          De duur van de standaard contractperiode is verstreken. Om gebruik te kunnen blijven maken van de machine en service wordt deze toeslag in rekening gebracht.

          Wijziging posttarieven voor frankeermachine

          Inhoudelijke vragen over wijzigingen van posttarieven voor frankeermachines vindt u in de rubriek “Vragen over tarieven of tariefswijzigingen” op de eigen servicepagina’s van onze frankeermachines. 

          Weet u niet welke machine u heeft? U vindt een overzicht van onze machines op de pagina Welke frankeermachine heb ik?

          De prijs van een tariefupdate hangt in veel gevallen af van de, bij aanschaf van de machine, door uw organisatie gekozen serviceovereenkomst. Heeft u bezwaar tegen een ontvangen factuur over een tariefupdate?

          Laat u dan door onze medewerkers informeren over eventuele mogelijkheden van een contractaanpassing.

          Verzend- & administratiekosten
          Bij bestellingen van supplies (inkt en etiketten) tot € 200,- hanteert FP Ruys € 8,- verzend- en administratiekosten, bij bestellingen van supplies boven een orderbedrag van € 200,- betalen wij de verzendkosten.

          Bij overige zendingen gelden de PostNL tarieven op basis van formaat en gewicht.

          Betalingstermijn

          Conform de contractvoorwaarden hanteert FP Ruys een betalingstermijn van 15 dagen. Uitzonderingen zijn hierop niet mogelijk.

          Betalingskorting

          FP Ruys kent geen regeling voor betalingskortingen in welke vorm dan ook.


          Wijzigingen doorgeven

          Verhuizing? Nieuwe bedrijfsnaam, bankrekeningnummer of Kamer van Koophandelnummer? Geef uw wijzigingen door via onze speciale pagina Wijziging(en) doorgeven.

          Handleidingen, instructies, veelgestelde vragen voor de Optimail 30 NetSet 2 frankeermachine

          Bestel eenvoudig uw frankeerstempels

          Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post. Kies uit onze voorgeselecteerde stempels of upload uw eigen ontwerp en druk voortaan uw bedrijfslogo, slogan of bijvoorbeeld internetadres direct mee op de envelop.

          Stempeldesigner Optimail 30

          bestel eenvoudig uw frankeerstempels voor de Optimail 30 Netset 2 frankeermachine
          Handleidingen, instructies, veelgestelde vragen voor de Optimail 30 NetSet 2 frankeermachine
          Mailcredit gratis software voor uw Optimail 30 Netset 2 frankeermachine

          Mailcredit voor Optimail 30

          Met MailCredit koppelt u uw frankeermachine eenvoudig aan uw computer, zodat u via het internet verbinding kunt maken met het TeleDataCenter voor het binnenhalen / opwaarderen van frankeertegoed.

          U kunt een installatiekit voor Mailcredit bestellen via onze serviceafdeling, telefoon 0900 370 78 97.

          Meer informatie vindt u op de pagina Mailcredit.

          Contact met FP-Ruys

          Onze medewerkers zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur. Telefoon (088) 789 72 22.

          bel mij terug fp-ruysBel mij terug
          stuur een bericht naar fp-ruysStuur een bericht
          storing-24Storing melden
          Handleidingen, instructies, veelgestelde vragen voor de Optimail 30 NetSet 2 frankeermachine