Inbellen voor frankeermachine


Overzicht inbelkosten 2017

U heeft een factuur ontvangen voor de inbelkosten over 2017. Op de factuur staan de inloggegevens waarmee u een overzicht hiervan kunt inzien. 

Klik hier voor de inbelkosten

Een connectie met PostNL maken...

Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines in bepaalde weken contact moeten maken met het TelesetDataCenter (TDC). Tijdens deze dataoverdracht worden de tellerstanden en het verbruik aan PostNL verzonden, deze data heeft PostNL nodig om de NetSet-korting met u te kunnen verrekenen. De data van deze inbelperiodes vindt u onderaan deze pagina.

In de inbelperiodes geeft uw frankeermachine een melding dat u moet inbellen bij het TelesetDataCenter. U heeft hiervoor steeds 5 dagen de tijd. U maakt dit contact door de handeling van geld (port0) laden uit te voeren. Heeft u nog voldoende saldo? Laad dan bij met een bedrag van 0 euro. Als u niet binnen deze vijf dagen inbelt, blokkeert de frankeermachine de belangrijkste functies.

U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter. Uw frankeertegoed blijft behouden, ook als uw machine wordt geblokkeerd.

PostNL
Inbellen Netset frankeermachine

Instructie per frankeermachine

PostBase

Melding: Maak verbinding voor de maandelijkse controle

PostBase Mini

Melding: Maak verbinding voor de maandelijkse controle
Inbellen Netset frankeermachine

Mymail

Tijdslimiet verstreken bel TDC NL
Frankeren geblokkeerd, bel TDC NL

Handleiding Mymail

Optimail 30

Voer Teleset zo snel mogelijk uit (00600022)
Onjuiste status van SD
Frankeren niet mogelijk

Handleiding Optimail 30

Inbellen Netset frankeermachine

Ultimail

Waarschuwing! Voer binnenkort Teleset uit (C118/C119)
Frankeren niet mogelijk

Handleidng Ultimail

Optimail frankeermachine

T1000 en Optimail

Call FP 46
Call FP 47

Handleiding T1000 en Optimail

Inbellen Netset frankeermachine

Data inbelperiode 2018

In het onderstaande schema kunt u zien wanneer de verplichte inbelperiodes beginnen en wanneer de frankeermachine blokkeert indien niet wordt ingebeld bij het TelesetData Center.  U kunt ook het document Data inbelperiode 2018 (pdf) downloaden, uitprinten en naast uw machine leggen, dan heeft u de inbeldata altijd bij de  hand. 

Als u door afwezigheid niet in staat bent om in te bellen zal uw machine blokkeren. Deze blokkade heft u echter eenvoudig op door op de eerstvolgende werkdag een succesvolle inbelactie uit te voeren.

Bewaar dit overzicht bij uw frankeermachine, of zet de data in uw agenda

Data inbelperiode 2018

Aanvang inbelperiodeBlokkeren machine (*)
31-12-201704-01-2018
21-1-201828-01-2018
18-2-201825-02-2018
18-3-201825-03-2018
22-4-201829-04-2018
20-5-201827-05-2018
17-06-201824-06-2018
15-07-201822-07-2018
19-08-201826-08-2018
16-09-201823-09-2018
21-10-201828-10-2018
18-11-201825-11-2018
09-12-201816-12-2018
Inbellen Netset frankeermachine

Maximaal laadbedrag aanpassen

Wilt u uw maximum laadbedrag definitief aanpassen? Wij adviseren u uw laadbedrag zo te kiezen dat u er een maand mee vooruit kunt.

Tijdens de maandelijkse inbelperiode laadt u direct dit bedrag in de frankeermachine, zodat u over voldoende frankeertegoed beschikt tot aan de volgende maandelijkse inbelperiode.

Neem contact op met PostNL op telefoonnummer: 088 - 868 68 68.

Extra frankeertegoed aanvragen

Wilt u éénmalig snel uw frankeertegoed aanpassen vraag dan een emergency upload aan. U kunt het tegoed binnen een uur downloaden. De kosten voor deze spoedprocedure bedragen € 19,95.

Klik hier voor een Emergency upload.