Inbellen voor frankeermachine


Een connectie met PostNL maken...

Uit veiligheidsoverwegingen heeft PostNL bepaald dat alle NetSet frankeermachines in bepaalde weken contact moeten maken met het TelesetDataCenter (TDC). Tijdens deze dataoverdracht worden de tellerstanden en het verbruik aan PostNL verzonden, deze data heeft PostNL nodig om de NetSet-korting met u te kunnen verrekenen. De data van deze inbelperiodes vindt u onderaan deze pagina.

In de inbelperiodes geeft uw frankeermachine een melding dat u moet inbellen bij het TelesetDataCenter. U heeft hiervoor steeds 5 dagen de tijd. U maakt dit contact door de handeling van geld (port0) laden uit te voeren. Heeft u nog voldoende saldo? Laad dan bij met een bedrag van 0 euro. Als u niet binnen deze vijf dagen inbelt, blokkeert de frankeermachine de belangrijkste functies.

U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter. Uw frankeertegoed blijft behouden, ook als uw machine wordt geblokkeerd.

PostNL
Inbellen Netset frankeermachine

Instructie per frankeermachine

PostBase


Melding: Maak verbinding voor de maandelijkse controle

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Kies [Verder]
  • Kies [Menu]
  • Kies [Verbinden of Tegoed laden]
  • Voer het gewenste laadbedrag in (0 euro is toegestaan)
  • Kies [Porto laden]


PostBase Mini


Melding: Maak verbinding voor de maandelijkse controle

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Kies [ > ]
  • Kies [Menu]
  • Kies [Verbinden of laden]
  • Voer het gewenste laadbedrag in (0 euro is toegestaan)
  • Bevestig 2x met [ V ]


Inbellen Netset frankeermachine

Mymail


Tijdslimiet verstreken bel TDC NL

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Annuleer melding met de C-Toets
  • Selecteer MENU en bevesting met E-Toets
  • Selecteer LADEN en bevestig met E-Toets
  • Kies een laadbedrag (0 is toegestaan), bevestig met E-Toets
  • Bevestig controlevraag nogmaals met E-Toets

Frankeren geblokkeerd, bel TDC NL

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Annuleer melding met de C-Toets
  • Selecteer MENU en bevesting met E-Toets
  • Selecteer LADEN en bevestig met E-Toets
  • Kies een laadbedrag (0 is toegestaan), bevestig met E-Toets
  • Bevestig controlevraag nogmaals met E-Toets


Handleiding Mymail

Optimail 30


Voer Teleset zo snel mogelijk uit (00600022)

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Annuleer melding door op ENTER te drukken
  • Druk op de MUNTEN-toets

(Boven in het scherm ziet u uw huidige frankeersaldo)

  • Selecteer TELESET
  • Kies voor Wijzigen als u een ander bedrag wil laden (0 is toegestaan)
  • Bevestig 2x met LADEN

Onjuiste status van SD

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Druk op de MUNTEN-toets

(Boven in het scherm ziet u uw huidige frankeersaldo)

  • Selecteer TELESET
  • Kies voor Wijzigen als u een ander bedrag wil laden (0 is toegestaan)
  • Bevestig 2x met LADEN

Frankeren niet mogelijk

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Druk op de MUNTEN-toets

(Boven in het scherm ziet u uw huidige frankeersaldo)

  • Selecteer TELESET
  • Kies voor Wijzigen als u een ander bedrag wil laden (0 is toegestaan)
  • Bevestig 2x met LADEN


Handleiding Optimail 30

Inbellen Netset frankeermachine

Ultimail

Waarschuwing! Voer binnenkort Teleset uit (C118/C119)

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

Annuleer melding door op ENTER te drukken
Druk op de $ / Teleset-toets
Druk op de Teleset Laden
(wijzig het bedrag indien u een ander bedrag wilt laden)
Kies voor Doorgaan
Bevestig met Ja

Frankeren niet mogelijk

Deze melding kent meerdere mogelijk oorzaken, controleer onderstaande:

Mogelijke Oplossingen

Er is geen toegangskaart geplaatst, plaats de Master- of Usercard (opnieuw)
Geen portowaarde ingesteld (of de verzendgegevens zijn onvolledig)
Te lang geen contact geweest met TeleDataCenter. Voer een Teleset uit.
De Modus staat niet goed ingesteld, Kies SETUP, MODUS INSTELLEN, FRANKEREN


Handleidng Ultimail

Optimail frankeermachine

T1000 en Optimail


Call FP 46

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

Annuleer melding met de C-Toets
Druk op de frankeermachine op de weegschaal-toets, het weger-symbool verdwijnt uit het display
Toets uw 8-cijferige pincode in
Bevestig met de groene toets (rechts onder)
voer het gewenste laadbedrag in
Bevestig met de R-toets
Indien RESET verschijnt, wacht u af tot het frankeerbedrag weer in beeld verschijnt.
Indien CHANGE verschijnt, wacht u tot RESET in beeld komt, bevestig dan binnen 30 seconden nogmaals met de R-Toets.


Call FP 47

Bij deze melding moet u contact maken met het TeleDataCentrum (TDC). Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Als u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

Annuleer melding met de C-Toets
Druk op de frankeermachine op de weegschaal-toets, het weger-symbool verdwijnt uit het display
Toets uw 8-cijferige pincode in
Bevestig met de groene toets (rechts onder)
voer het gewenste laadbedrag in
Bevestig met de R-toets
Als RESET verschijnt, wacht u af tot het frankeerbedrag weer in beeld verschijnt.
Als CHANGE verschijnt, wacht u tot RESET in beeld komt, bevestig dan binnen 30 seconden nogmaals met de R-Toets.


Handleiding T1000 en Optimail

Inbellen Netset frankeermachine

Data inbelperiode 2019

In het onderstaande schema kunt u zien wanneer de verplichte inbelperiodes beginnen en wanneer de frankeermachine blokkeert indien niet wordt ingebeld bij het TelesetData Center.  U kunt ook het document Data inbelperiode 2019 (pdf) downloaden, uitprinten en naast uw machine leggen, dan heeft u de inbeldata altijd bij de  hand.

Als u door afwezigheid niet in staat bent om in te bellen zal uw machine blokkeren. Deze blokkade heft u echter eenvoudig op door op de eerstvolgende werkdag een succesvolle inbelactie uit te voeren.

Bewaar dit overzicht bij uw frankeermachine, of zet de data in uw agenda

Data inbelperiode 2019

Aanvang inbelperiodeBlokkeren machine (*)
09-12-201816-12-2018
31-12-201907-01-2019
21-01-201928-01-2019
18-02-201925-02-2019
18-03-201925-03-2019
15-04-201923-04-2019
20-05-201927-05-2019
17-06-201924-06-2019
15-07-201922-07-2019
19-08-201926-08-2019
16-09-201923-09-2019
21-10-201928-10-2019
18-11-201925-11-2019
16-12-201923-12-2019

 

Inbellen Netset frankeermachine

Maximaal laadbedrag aanpassen

Wilt u uw maximum laadbedrag definitief aanpassen? Wij adviseren u uw laadbedrag zo te kiezen dat u er een maand mee vooruit kunt.

Tijdens de maandelijkse inbelperiode laadt u direct dit bedrag in de frankeermachine, zodat u over voldoende frankeertegoed beschikt tot aan de volgende maandelijkse inbelperiode.

Neem contact op met PostNL op telefoonnummer: 088 - 868 68 68.

Extra frankeertegoed aanvragen

Wilt u éénmalig snel uw frankeertegoed aanpassen vraag dan een emergency upload aan. U kunt het tegoed binnen een uur downloaden. De kosten voor deze spoedprocedure bedragen € 19,95.

Klik hier voor een Emergency upload.