Administratieve vragen


Heeft u een frankeermachine of couverteermachine van FP-Ruys? En heeft u vragen over administratieve zaken? Op deze pagina vindt u de meeste gestelde vragen en antwoorden. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag!

Vragen over facturen

Voor welke vestiging is deze factuur bestemd?

Het locatieadres waarop de factuur betrekking heeft staat links onder vermeld.

Ik heb een factuur ontvangen maar ik heb een servicecontract

Conform de contractvoorwaarden zijn er bepaalde zaken die niet in het servicecontract zijn opgenomen, hiervoor ontvangt u in dat geval een factuur. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Supplies als inkt en etiketten
  • Aan slijtage onderhevige onderdelen als borstels en vilt
  • Postregistratie geheugens
  • Accu´s
  • Vervangen onderdelen als gevolg van onjuist gebruik.

Aanduidingen H120 / F48/ L48 / P120

Deze aanduidingen hebben betrekking op het servicecontract van uw machine.

H = huurcontract
F en P = koopcontract
L= Leasecontract.

Aanduiding C48 / C24

Op deze machine is een servicecontract afgesloten waarbij afhankelijk van het type machine 1 of 2 onderhoudsbeurten per jaar zijn opgenomen. Bij deze onderhoudsbeurten zijn voorrijkosten en arbeidsloon gedekt.

Eventueel te vervangen onderdelen worden berekend. Tussentijdse bezoeken voor storingen worden in zijn geheel doorbelast, d.w.z. voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen.

Een C-contract volgt wanneer de reguliere looptijd van het contract ten einde is. De afgesproken responstijd blijft gehandhaafd. Door deze aanpassing wordt de contractprijs met 40% verlaagd.

Wijziging posttarieven voor frankeermachine

Inhoudelijke vragen over wijzigingen van posttarieven voor frankeermachines vindt u in de rubriek “Vragen over tarieven of tariefswijzigingen” op de eigen servicepagina’s van onze frankeermachines.

Weet u niet welke machine u heeft? U vindt een overzicht van onze machines op de pagina Welke frankeermachine heb ik?

De prijs van een tariefupdate hangt in veel gevallen af van de, bij aanschaf van de machine, door uw organisatie gekozen serviceovereenkomst. Heeft u bezwaar tegen een ontvangen factuur over een tariefupdate?

Laat u dan door onze medewerkers informeren over eventuele mogelijkheden van een contractaanpassing.

Verzend- & administratiekosten
Bij bestellingen van supplies (inkt en etiketten) tot € 200,- hanteert FP Ruys € 8,- verzend- en administratiekosten, bij bestellingen van supplies boven een orderbedrag van € 200,- betalen wij de verzendkosten.

Bij overige zendingen gelden de PostNL tarieven op basis van formaat en gewicht.

Betalingen en toeslagen

Automatische incasso

Om de prijs van onze huurcontracten zo laag als mogelijk te houden, gaat betaling van de huurtermijnen per kwartaal via automatische incasso. Indien u wilt afzien van automatische incasso kunt u een e-mail sturen aan boa@fp-ruys.nl.

Extra administratie kosten bedragen in dit geval € 2,50 / maand (excl. btw) Heeft u al een automatische incasso voor de huur van uw frankeermachine, maar wilt u dat ook alle andere facturen van FP-Ruys automatisch geïncasseerd worden? Stuur dan uw verzoek per e-mail aan boa@fp-ruys.nl

Toeslag voor het niet afgeven van een automatische incasso

Door uw organisatie is een verzoek bij ons ingediend om af te zien van automatische incasso. Om de prijs van onze huurcontracten zo laag als mogelijk te houden, gaat de betaling van de huurtermijnen standaard per kwartaal via automatische incasso.

De toeslag wordt berekend vanwege de extra administratieve handelingen die het boeken van de betaling met zich meebrengt. Wilt u toch liever per automatische incasso betalen? Stuur dan uw verzoek per e-mail aan boa@fp-ruys.nl

Toeslag ..uur responsetijd

Vanuit uw organisatie is een verzoek gekomen om af te wijken van de standaard responstijd. De extra kosten die dit met zich meebrengt staan hier vermeld.

Toeslag verlenging max. looptijd service overeenkomst

De duur van de standaard contractperiode is verstreken. Om gebruik te kunnen blijven maken van de machine en service wordt deze toeslag in rekening gebracht.

Betalingstermijn

Conform de contractvoorwaarden hanteert FP Ruys een betalingstermijn van 15 dagen. Uitzonderingen zijn hierop niet mogelijk.

Betalingskorting

FP Ruys kent geen regeling voor betalingskortingen in welke vorm dan ook.

administratieve vragen - vragen over facturen - vragen over tarieven - vragen over wijzigingen

Inbellen

Emergency Upload

Voor uw frankeermachine is een maximum laadbedrag door PostNL afgegeven. Dit bedrag mag eens per 7 dagen geladen worden.

Als u binnen 7 dagen meer saldo nodig heeft kunt u extra tegoed aanvragen bij PostNl, dit heet een Emergency Upload. Binnen 1 uur heeft u dan een extra bedrag om te laden.

Vraag via PostNL een Emergency Upload aan.

Extra inbelkosten

Wanneer u uw machine heeft aangeschaft voor 01-01-2010 geldt:

Per jaar kunt u 14 keer gratis inbellen, vanaf de 15e keer worden inbelkosten per inbelactie berekend. Een inbelactie heeft u nodig bij een verplichte inbelperiode (13 keer per jaar) en bij het opwaarderen van frankeertegoed.

Laad tijdens de verplichte inbelperiode een bedrag wat voor 4 weken voldoende is.

Is uw maximum laadbedrag momenteel niet voldoende voor 4 weken, neem dan contact op met PostNL om dit te laten aanpassen: (088) 868 68 68

Waarom verplicht inbellen?
PostNL heeft eens per maand de tellerstanden uit uw frankeermachine nodig om een controle uit te voeren. Deze standen worden alleen tijdens de verplichte inbelperiode vastgelegd.

De data zijn door PostNL vooraf vastgesteld, een actueel overzicht met inbeldata vindt u hier.

Data inbellen frankeermachine 2016

PostNL heeft eens per maand de tellerstanden uit uw frankeermachine nodig om een controle uit te voeren. Deze standen worden alleen tijdens de verplichte inbelperiode vastgelegd.

De data zijn door PostNL vooraf vastgesteld, een actueel overzicht met inbeldata vindt u hier.

Wijzigingen

Verhuizing doorgeven

U kunt uw verhuizing eenvoudig aan ons doorgeven via de pagina Wijziging(en) doorgeven.

Vergeet niet uw verhuizing ook aan PostNL door te geven.

De adresstempel van in uw frankeerstempel moet gelijk zijn aan uw organisatie-adres. Bij een verhuizing kunt u eenvoudig een nieuw adresstempel bestellen. Of u kunt een nieuw stempel bestellen via onderstaande pagina’s:

Naamswijziging melden

Bij bezit van een frankeermachine
Wijzigt alleen de naam van uw organisatie en blijft het dossiernummer bij de Kamer van Koophandel gelijk?

Maak voor het melden van uw naamswijziging gebruik van de pagina Wijziging doorgeven.

Wijzigt zowel uw bedrijfsnaam als uw Kamer van Koophandelnummer? In dat geval hebben wij uw handtekening nodig, maak alstublieft gebruik van het formulier  Overdrachtsovereenkomst frankeermachine (pdf).

Bij bezit van andere machines (geen frankeermachine)

Geef uw naamswijziging door via de pagina Wijziging(en) doorgeven.

Doorstart na faillissement bij gebruik van frankeermachine

  1. Is uw frankeermachine geblokkeerd voor het laden van frankeertegoed en/of frankeren?
  2. Is dit mogelijk te wijten aan een faillissement?
  3. Is er sprake van een doorstart?

Als u alle vragen met Ja beantwoord zijn kunt u gebruikmaken van de Overdrachtsovereenkomst frankeermachine (pdf). Hiervoor gelden een aantal voorwaarden:

  • De curator dient te tekenen voor de failliete partij.
  • PostNL moet akkoord gaan met de overdracht.
  • De financieel administratie van FP Ruys moet akkoord gaan i.v.m. mogelijke openstaande vorderingen.

De overdrachtsprocedure inclusief het aanvragen van de akkoorden bij PostNL en de financiële administratie wordt verzorgd door de afdeling Customer Support van FP Ruys.

Ga naar de Overdrachtsovereenkomst  (pdf)

Wijzigingen doorgeven

Verhuizing? Nieuwe bedrijfsnaam, bankrekeningnummer of Kamer van Koophandelnummer? Geef uw wijzigingen door via onze speciale pagina Wijziging(en) doorgeven.

Andere (aan)vragen

administratieve vragen - vragen over facturen - vragen over tarieven - vragen over wijzigingen

Contact met FP-Ruys

Onze medewerkers zijn telefonische bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur. Telefoon (088) 789 72 22.

bel mij terug fp-ruysBel mij terug
stuur een bericht naar fp-ruysStuur een bericht
storing-24Storing melden